SŁOWNIK POJEĆ
wszystkie
Ranking ruchu
Ranking mówiący o tym, jak duży ruch generuje Twoja strona w porównaniu z innymi stronami internetowymi. Możesz sprawdzić efektywność Twojej strony korzystając np.
Ranking stron (z ang. PageRank lub Toolbar PageRank)
Numery od 0 do 10 przypisane danej stronie internetowej przez Google, wskazujące na ile jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek.
Reddit to sieć społecznościowa przypominająca Digg i Newsvine.
Referrer string
Informacje o działaniach danego internauty, wysyłane przez przeglądarkę z której korzysta, np.
Reklama intekstowa
Forma reklamy wyróżniająca link poprzez podkreślenie hiperłącza linią przerywaną lub podwójną, tak aby różnił się na tle tekstu.
Reklama natywna
Określa się ją jako "wydłużoną w czasie reklamę podprogową". Naturalnie wpisuje się w user experience.
Responsywność (z ang. Responsive Web Design)
Sposób projektowania stron, pozwalający na optymalne dopasowanie ich rozdzielczości do urządzenia na którym są przeglądane. Ułatwia nawigację strony i zwiększa komfort użytkownika.
Retargeting
Metoda kierowania potencjalnie zainteresowanych ofertą użytkowników (tych, którzy ją przejrzeli i jednocześnie nie dokonali zakupu) na stronę docelową reklamodawcy.
Rezygnacja z subskrypcji
Rezygnacja z subskrypcji listy e-mailingowej oznacza cofnięcie zgody na otrzymywanie powiadomień mailowych od danego nadawcy poprzez usunięcie adresu e-mail z jego listy.
Roboty
Znane również jako roboty tekstowe, zapewniające informacje o danej stronie internetowej, najczęściej po to, żeby wyszukiwarki internetowe mogły je odpowiednio skategoryzować.